Se adresse

Roller og opgaver i turneringsudvalget

Vi anvender Golfbox’s tidsbestillings- og betalingsmodul. Ved booking betaler du greenfee jævnfør vores priser på hjemmesiden. Hvis du er medlem af en af vores venskabsklubber gives der rabat, som automatisk fraregnes. Hvis du er inviteret til at spille med et medlem af Helsingør Golf Club (og ikke er flexmedlem i din klub) får du 20% rabat, når din booking, og betaling, foretages af din spillemakker fra Helsingør Golf Club.

Har du ændringer i bookingen, skal du henvende dig via mail til klubkontor@helsingorgolf.dk. Bliver du forhindret i at spille, refunderer vi din greenfee, såfremt vi har modtaget din mailbesked (anfør dato, spilletid og bane) op til 2 timer inden din starttid. Tilbagebetaling sker til det betalingskort, der blev anvendt ved betalingen.
Roller i Turneringsudvalget






Turneringsleder:
  • Den ansvarlige for turneringen. Dette indebærer at turneringslederen skal
    • Referere til turneringsudvalget
    • Koordinere arbejdet i Arbejdsgruppen for den enkelte turnering
    • Træffe nødvendige afgørelser før, under og efter turneringen i alle sammenhænge
  • Kende turneringsbestemmelserne, spilleformer m.v.
  • Være velbevandret i golfreglerne
  • Udarbejde ”taleseddel” til starter (hvis ikke gjort af Turneringsudvalget (TUR-UDV)
  • Udarbejde supplerende tekst på scorekort (hvis ikke gjort af TUR-UDV)
  • Sikre at turneringen forløber planmæssigt
  • Klargøre præmiebord – bistået af hjælper tilknyttet præmieoverrækkelse
  • Forestå præmieoverrækkelse - bistået af hjælper tilknyttet præmieoverrækkelse
  • Aftale nærmere om morgenmad, frokost etc. med restauranten (hvis ikke gjort af TUR-UDV)
  • Evt. kontakt til greenkeeperne
  • Tidsforbrug:
    • Skal være til stede under hele turneringen
    • Kan ikke deltage i turneringen
Hjælperansvarlig:
  • Bør være medlem af turneringsudvalget
  • Ajourføre tuneringsudvalgets liste over hjælpere koordineret med turneringslederen for den enkelte turnering
  • Tilsikre nødvendig hjælp til de enkelte turneringer, i så god tid som mulig og i samarbejde med Turneringsleder.
GolfBox person:
  • Skal være fortrolig med GolfBox og være ressourceperson i forhold til brug af GolfBox. Vedkommende skal kunne
  • Oprette turneringen i GolfBox (er formentlig gjort i forvejen af TUR-UDV)
  • Oprette og tilrette startlister
  • Udskrive scorekort – herunder indsætte supplerende tekst på ”flappen”
  • Indtaste scorer
  • Udskrive leaderboard
  • Afslutte turnering, herunder opdatere spillernes handicap
  • Tidsforbrug:
    • Skal være til stede under hele turneringen
    • Kan ikke deltage i turneringen 
Starter:
  • Sikre at spillerne starter til angiven tid. Skal være informeret om de vigtigste propositioner og evt. praktiske forhold inden start, bl.a. ud fra ”taleseddel” (se Turneringsleder).
  • Tidsforbrug:
    • Ca. 1-2 timers vagter
    • Kan deltage i turneringen
Hjælper til opstart på turneringsdagen:
  • Hjælpe turneringslederen med den praktiske klargøring om morgenen. Dette kan indebære opsætning af flag, printe og oplægge scorekort, køre ” tættest på flaget” kasser til par 3 hullerne m.m.
  • Tidsforbrug:
    • Ca. 1 time før tee-off
    • Kan deltage i turneringen
Taster:
  • Skal have kendskab til nedenstående dele af GolfBox
  • Resultatindtastning
  • Udskrivning af leaderboard
  • Afslutning af turnering, herunder opdatering af spillernes handicap
  • Være behjælpelig med praktisk afslutning af turneringen bl.a. sætte resultatlister op, oprydning m.v.
  • Tidsforbrug:
    • Ca. 2 - 3 timers vagter pr. turnering
    • Kan deltage i turneringen
Servicevogn/Restaurant:
  • Restauranten er som udgangspunkt ansvarlig for servicevogn og bemanding af samme.  En hjælper fra TUR-UDV kan være behjælpelig med betjening af servicevogn.,
  • Restaurant står for morgenmad, frokost etc., jf. aftale med Turneringsleder
  • Tidsforbrug:
    • Ca. 2 times vagter
    • Kan (evt.ikke) deltage i turneringen
    • Skal have kørekort
    • Rutine i at køre buggy på vores bane under turneringer
Præmieansvarlig:
  • Bør være medlem af TUR-UDV
  • Ansvarlig for at
    • Udarbejde præmiebudget for de enkelte turneringer
    • Indkøbe/bestille præmier
    • Finde evt. supplerende hjælp – koordineret med den hjælper-ansvarlige
    • Opdatere præmierne - sikre at det ikke er for gammelt
  • Tidsforbrug:
    • Præmieoverrækkelsen på turneringsdagen: Ca. 2 timer
    • Evt. indkøb af præmier: Ca. 2 timer
    • Kan deltage i turneringen
Hjælper ved præmieoverrækkelse:
  • Klargøring af præmiebord
  • Deltage i overrækkelse af præmier til vinderne – brug gerne mikrofon
  • Deltage i overrækkelse af tættest på flaget og klappepræmier
  • Tidsforbrug:
    • Præmieoverrækkelsen på turneringsdagen: Ca. 2 timer
    • Evt. indkøb af præmier: Ca. 2 timer
    • Kan deltage i turneringen
Fotograf:
  • Tage billeder af spillet og præmiemodtagerne. Billederne lægges op på hjemmeside, facebook-grupper m.v. samt understøtter evt. artikler til lokalepresse. Koordineres med TUR-UDV og ”journalist”
  • Tidsforbrug:
    • Ca. 2 timer, men skal være til stede under præmieoverrækkelsen
    • Kan deltage i turneringen
”Journalist”:
  • Sørge for historier til f.eks. Helsingør Dagblad eller opslag på Facebook eller HGC-hjemmeside. Koordineres med TUR-UDV og fotograf.
  • Tidsforbrug:
    • Ca. 2 timer, men skal være til stede under præmieoverrækkelsen
    • Kan deltage i turneringen
Proviantering/praktisk hjælp:
  • Sørge for morgenmad til morgenholdet (udlæg), indkøb af frugt, drikkevarer, kaffe m.v.
  • Sikre at matchkontoret fremstår rent og ryddeligt inden turneringstart.
Helsingør Golf Club
Gl. Hellebækvej 73
DK - 3000 Helsingør
Tlf.: +45 4921 2970
CVR: 57033215
klubkontor@helsingorgolf.dk

Bank: Nykredit Bank
Reg nr. 8117
Konto: 0002294278  

PBS-nummer
2819988  

SWIFT/BIC-kode
NYKBDKKK  

IBAN-nr.
DK5281170002294278
   
Administrator log ind
Helsingør Golf Club | Gl. Hellebækvej 73 | 3000 Helsingør | Tlf.: 4921 2970