Kære medlemmer,
Foråret er i fuld gang, og det summer af liv i klubben! Sæsonen er skudt i gang, og vi har allerede mange gode nyheder og vigtige informationer at dele med jer. Her får I et overblik over, hvad der rører sig i klubben netop nu.
📣 Generalforsamling 2025 – Opfølgning
Tak til alle jer, der deltog i årets generalforsamling. Det var en god aften med mange vigtige drøftelser og beslutninger.
Der blev blandt andet orienteret om klubbens økonomi, som er sund og velbalanceret, og vi har tilpasset kontingenterne for 2026 i lyset af både omkostningsudvikling og ønsket om fortsat at kunne udvikle vores faciliteter.
Kontingenter ændres fra 1.1 2026
Medlemstype |
Aldersgruppe |
Pris |
Junior (Par-3) |
- 18 |
1.950 kr. |
Junior (Fuldt medlem) |
- 18 |
3.100 kr. |
Unge (Par-3) |
19 - 24 |
2.650 kr. |
Unge (Fuldt medlem) |
19 - 24 |
4.100 kr. |
Senior (Par-3) |
25 - |
3.500 kr. |
Senior (Fuldt medlem) |
25 - |
9.350 kr. |
Studerende |
Studiekort skal præsenteres |
4.100 kr. |
Hverdage/Flex |
Kun spilleret på hverdage |
6.950 kr. |
Passive |
Passivt medlemskab |
1.450 kr. |
Skabsleje
Skabstype |
Årlig leje |
80 cm bagskab |
660 kr. |
Junior skab |
450 kr. |
El-skab |
1.170 kr. |
Scooterplads/skab |
2.290 kr. |
Desuden har vi ændret, hvornår der opkræves kontingent og skabsleje, så der fremover vil blive opkrævet 1. januar og 1. juli for det kommende halvår.
|
💰 Kvartalsregnskab – positive tendenser
Det første kvartalsregnskab for 2025 viser, at vi er godt på vej – selvom det stadig er for tidligt, at de mange nye medlemmer kan aflæses i tallene. Tendensen er dog positiv, og vi glæder os til at følge udviklingen hen over sæsonen. Vi har mærket en god interesse, og flere nye har meldt sig ind allerede her i foråret. Tak til jer, der anbefaler os til jeres netværk – det gør en stor forskel.
Hent resultat- og likviditetsopgørelsen for 1. kvartal 2025:
|
🤝 Stærkt samarbejde med The Agger Foundation - 20. juni
Fredag den 20. juni får vi fornemt besøg af The Agger Foundation, som afholder et stort velgørenhedsarrangement hos os i Helsingør Golf Club. Det bliver en dag i golfens og fællesskabets tegn – med fokus på at samle midler ind til velgørende formål.
Det er en fantastisk mulighed for at vise vores klub frem fra sin allerbedste side – både overfor gæster, sponsorer og presse.
Som klub skal vi stå sammen og præsentere Helsingør Golf Club med stolthed.
Derfor får vi brug for jeres hjælp til en række praktiske og sociale opgaver i løbet af dagen – fra velkomst og parkering til afvikling og værtskab.
Hold øje med opslag og tilmelding – og sæt gerne kryds i kalenderen allerede nu. Jo flere vi er, jo bedre kan vi løfte dagen i fællesskab!'
|
⛳ Golfens Dag – søndag den 27. april
Søndag den 27. april åbner vi dørene i klubben til Golfens Dag – en landsdækkende begivenhed, hvor nysgerrige og golfinteresserede kan få en smagsprøve på spillet og stemningen i Helsingør Golf Club.
Arrangementet starter kl. 10:00 på klubbens terrasse, hvor vi byder velkommen og giver en kort introduktion. Herefter bevæger deltagerne sig rundt til forskellige poster – Driving Range, Putting Green og Indspilsområdet – og får mulighed for at prøve spillet i trygge rammer.
Senere åbner vi også op for en runde på par-3 banen, og vi afslutter med en lille forfriskning på terrassen omkring kl. 13:00.
Vi opfordrer alle medlemmer til at invitere venner, familie og kolleger, der kunne være nysgerrige på golf. Det er en hyggelig, uformel og effektiv måde at få nye mennesker i gang med sporten – og måske endda i klubben!
Del gerne vores opslag på sociale medier, og prik nogen på skulderen – det virker!
Tilmelding er allerede åben ny op www.golfensdag.dk – også her får vi brug for lidt ekstra hænder.
|
🤖 Robotplæneklipperen er i gang
Vi har nu sat vores anden robotplæneklipper i drift som en del af en test. Denne robotplæneklipper kører i øjeblikket på hul 1, 9, 16 og 18 og supplerer robotten på hul 7, 8 og indspilsområdet.
Selvom det er for tidligt at konkludere på den overordnede effekt af robotplæneklipperne eller, hvilken producent, der leverer de bedste klipninger – så er de foreløbige resultater enormt positive, og det er holdningerne til robotterne også.
|
🙌 Vi har brug for frivillige!
En klub er kun stærk i kraft af de mennesker, der løfter den – og vi har brug for flere frivillige hænder.
Derfor inviterer vi til en inspirations- og informationsaften, hvor du kan høre mere om de forskellige opgaver, man kan bidrage til – fx i turneringsudvalg, banepleje, events og meget mere.
Mere info om dato og tilmelding følger snart – men hvis du allerede nu har interesse i at hjælpe til i klubben, så udfyld denne formular, og så vil du blive kontaktet.
|
Vi glæder os til en forrygende sæson sammen💚
Der er så meget godt i gang – og endnu mere i vente. Tak fordi du er en del af fællesskabet i Helsingør Golf Club! Vi glæder os til en spændende golfsæson fyldt med fællesskab, gode oplevelser og udvikling – både på og uden for banen.
På gensyn i klubben!
Venlig hilsen,
Martin Nøhr, Formand
På vegne af bestyrelsen i Helsingør Golf Club
#HGC4Ever
Gå gerne ind og følg HGC på:
• Facebook: facebook.com/HelsingorGolfClub
• Instagram: instagram.com/helsingorgolf
🗓 Vigtige datoer
Her er nogle vigtige datoer at notere i kalenderen:
• 27. april – Golfens Dag
• Dato følger – Inspirationsaften for frivillige
• 20. juni – The Agger Foundation-velgørenhedsarrangement
|
|
|
18. april 2025
Langbordsspisning | 2. maj Læs mere om den kommende langbprdsspisning.
Læs mere |
|
16. april 2025
Fællestræning for NYGOLFER Thomas Dam Nilsson tilbyder 4 gange fællestræning for nye golfspillere
Læs mere |
|
14. april 2025
Nyt Begynderforløb i Helsingør Golf Club Fire ny golfere og forhåbentligvis fremtidige medlemmer mødte op til introduktion og træning, og tog hul på det 12 uger lange prøvemedlemskab.
Læs mere |
|
|
|
|
|
|